1999 - Létrejött az Oktatási Központ
A Magyar Könyvvizsgálói Kamara egyszemélyes társaságként megalapította az Oktatási Központot.
25 évvel ezelőtt indult az Oktatási Központ története, amelyről az eredeti cégbírósági bejegyzés is tanuskodik. A cég megalapításával a Kamara célja a korszerű, színvonalas pénzügyi-számviteli szakemberképzés támogatása volt, amit most is fő küldetésünknek vallunk. Az első hallgatóink okleveles könyvvizsgáló, mérlegképes könyvelő és adótanácsadó képzések közül választhattak, amelyek ma is a legnépszerűbb tanfolyamaink.
2000 - Megjelent a Metrum Referencia könyvvizsgáló program első verziója
A szoftver az eltelt idő alatt folyamatosan fejlődött, egyrészt követve a könyvvizsgálati standardok, a számviteli törvény és az adótörvények változásait, másrészt figyelembe véve a szakemberek igényeit, így vált a könyvizsgálók hatékony segítőtársává.
2001 - Megnyílt debreceni és szegedi igazgatóságunk
Szolgáltatásaink a főváros mellett már 23 éve az alföldi régióban is elérhetőek. Elkötelezett, összetartó csapat vagyunk, amit az is alátámaszt, hogy debreceni kolléganőink, Pisták Adrienne és Oláh Erika már az iroda nyitása óta támogatják résztvevőink szakmai fejlődését. Munkájukat ezúton is köszönjük.
2001 - Megjelent a Számviteli esettanulmányok első kiadása
Méltán népszerű kiadványunkat idén a Róth-Adorján-Lukács-Veit szerzőnégyes már 12. alkalommal dolgozta át. A könyv tartalmának középpontjában az éves beszámoló áll, amely kiegészült a kapcsolódó adózási szabályokkal. Az szerzők elsődleges célja a számviteli törvény előírásaink összefoglaló rendszerezése volt, így a kiadványt azok is eredményesen forgathatják, akik könnyen, gyorsan megoldást szeretnének találni egy, a gyakorlatban felmerülő számviteli problémára. A könyvet a gyakorló szakemberek mellett, mérlegképes könyvelő és okleveles könyvvizsgáló képzésen résztvevőknek, valamint felsőfokú képzésben számviteli vizsgára készülőknek ajánljuk.
Emellett számos további a pénzügyi-számviteli szakemberek munkáját segítő kiadvány elérhető webáruházunkban.
2002 - Elindult a Társadalombiztosítási ügyintéző és a Pénzügyi-számviteli ügyintéző képzés
Bővítettük képzési kínálatunkat a Társadalombiztosítási ügyintéző és a Pénzügyi-számviteli ügyintéző tanfolyamokkal, amelyek esetén nemcsak a képzésszervezési, hanem a vizsgaszervezési és lebonyolítási feladatokat is Oktatási Központunk látta el. Erről tanúskodnak a vizsgaidőszakonként könyvbe fűzött törzslapkivonatok, amelyekből számos kötet gyűlt össze az évek során. A társadalombiztosítási és bérszámfejtési területen szerzett több, mint 20 éves oktatásszervezési tapasztalatunkat jelenleg is sikerrel kamatoztatjuk a Munkaerő-gazdálkodási és TB ügyintéző tanfolyamaink megvalósítása során.
2002 - Megtartottuk az első, az Adótörvény-változások 2003. című adókonferenciát
Rendezvényünk sikere azóta is töretlen. Minden évben az őszi adócsomag megjelenését követően meghívott szakértőink összefoglalják a legfontosabb adójogszabály-változásokat, hogy ügyfeleink felkészülten várhassák a következő adóévet. Az idei évben sem lesz ez másként, az adókonferencia mellett számos egyéb aktuális témát feldolgozó szakmai rendezvénnyel állunk rendelkezésre.
2003 - Elindult a kötelező továbbképzés
Továbbképzési üzletágunk a könyviteli szolgáltatást végzők számára tartott továbbképzéssel indult el, majd 2009-től Oktatási Központunknál az adótanácsadók, az adószakértők, és az okleveles adószakértők is eleget tehetnek kreditpongyűjtési kötelezettségünknek. Mindezek mellett részt veszünk a kamarai tag könyvvizsgálók továbbképzésében, és a közszolgálati továbbképzésben, valamint az ACCA tagjai is szerezhetnek kreditpontot nálunk.
Tavaly összesen 15.585 fő vett részt kötelező továbbképzési programjainkon, amelyek esetén a kreditpontgyűjtési lehetőség biztosítása mellett a mindennapi munkavégzés során hasznosítható tudás átadására törekszünk.
2004 - Megnyílt veszprémi igazgatóságunk
Megnyitottuk veszprémi irodánkat, hogy a közép-dunántúli régióban is biztosítani tudjuk a pénzügyi-számviteli szakemberek képzését és továbbképzését. Ezzel már négy kirendeltségen álltunk ügyfeleink rendelkezésére, tovább erősítve jelenlétünket és elkötelezettségünket a szakmai fejlődés támogatásában.
2005 - Elindult a Könyvvizsgáló-asszisztens képzés
A könyvvizsgáló-asszisztens a könyvvizsgáló legfőbb támasza, a képzés során megszerzett ismeretekkel képes a könyvvizsgáló irányítása mellett önállóan is elvégezni a könyvvizsgálathoz kapcsolódó részfeladatokat. Oktatási Központunknál már 19 éve első kézből sajátítható el a hasznos tudás, hiszen a minőségi oktatást a Magyar Könyvvizsgálói Kamara szakembergárdája garantálja.
2007 - Elindult a Hallgatói Információs Portálunk
Online képzésmenedzsment rendszerünkben minden egy helyen megtalálható, ami a tanuláshoz kell. Amellett, hogy a felület felhasználóbarát, a fenntarthatóság jegyében papírmentes adminisztrációt is biztosít. Milyen funkciói vannak?
2012 - Ügyvezetőváltás
Oktatási Központunk első ügyvezetőjétől, Dr. Böőr Katalintól - aki a cég alapításától nyugállományba vonulásáig kitűnő alapokat teremtve vezette a társaságot - Dr. Lakrovits Elvíra vette át az ügyvezetői feladatokat.
Jelenlegi ügyvezetőnk diplomáit a Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskolán, az Államigazgatási Főiskolán, valamint az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán szerezte. A szakmai munkáját a versenyszektorban és ezzel párhuzamosan civil szervezeteknél kezdte meg. A piaci szereplőknél szerzett tapasztalatok birtokában 1998-tól volt a Pénzügyminisztérium Adóigazgatási Főosztályának a munkatársa, majd 2012-ig több, központi közigazgatási szervnél töltött be vezető pozíciót. Ebben az időszakban a PM mellett dolgozott az állami adóhatóságnál, a Miniszterelnöki Hivatalban és annak szakmai utódszervezeteinél, s mindenütt a pénzügyek, az adóztatás, illetve a kapcsolódó oktatás kérdéseivel, valamint az igazgatás civil kapcsolataival foglalkozott. 2012-től a pénzügyi ágazati felnőttképzés területén dolgozik, s 2012. november 15-étől arra kapott lehetőséget, hogy a Magyar Könyvvizsgálói Kamara Oktatási Központjának ügyvezetőjeként munkatársaival a gyakorlatban is bevezethesse a korábban általa irányított minisztériumi szakterületen gondozott új képzésszakmai szabályok alkalmazását.
2013 - Elindult a továbbképzési távoktatási rendszer
Azóta a távoktatás iránti igény folyamatosan növekszik, és tavaly már közel háromszor annyian választották az online kreditpontgyűjtést, mint a tantermi továbbképzést. Miért választják egyre többen Oktatási Központunknál a kényelmes, online továbbképzési formát?
2013 - Budapesti központi irodánk a Madách Imre térről a Szinyei Merse utcába költözött
Sokan sajátították el a belváros szívében, az impozáns, 100 fő befogadására alkalmas Madách teremünk falai között a pénzügy, a számvitel, és adózás alapjait, adtak számot tudásukról, vagy tettek eleget a továbbképzési kötelezettségüknek. 2013. augusztus 15-től azonban központi irodánk a Magyar Könyvvizsgálói Kamarával közös épületbe, a Kodály köröndtől néhány percnyi sétára található Szinyei Merse utca 8. szám alá költözött.
2015 - Megnyílt szombathelyi igazgatóságunk
Negyedikként megnyíló szombathelyi kirendeltségünkkel, valamint a Kamara megyei szervezeteivel való együttműködésünkkel, és saját távoktatási rendszerünkkel biztosítjuk, hogy szolgáltatásaink országos szinten elérhetőek legyenek. Ezzel még szélesebb körben támogathatjuk a pénzügyi-számviteli szakemberek szakmai fejlődését, és megerősítettük jelenlétünket a hazai piacon.