A Magyar Könyvvizsgálói Kamara Oktatási Központ Kft. története és tevékenysége

Történet

A Magyar Könyvvizsgálói Kamara Oktatási Központ Kft-t 1999-ben hozta létre egyszemélyes társaságaként a köztestületként működő Magyar Könyvvizsgálói Kamara.

Az alapítás elődleges célja a korszerű pénzügyi-számviteli szakemberképzés volt, ahol mind a szakmát adó képzések, mind a továbbképzések esetében a magyar könyvvizsgálói szakma legkiválóbb szakembergárdája garantálja szellemi háttérként a minőségi oktatást. Konferenciáinkkal, pénzügyi, adózási és könyvvezetési, illetve jogszakmai ismereteket közvetítő előadásainkkal is széles körben igyekszünk hozzájárulni a szakmai kultúra fejlesztéséhez.

MSZ EN ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008) szabvány szerinti minőségirányítási rendszert 2002-től működtettünk, majd 2014-től saját fejlesztésű - az akkor új felnőttképzési törvény előírásainak is megfelelő - minőségirányítási rendszert vezettünk be. 2002-ben – az országban az elsők között – szereztük meg felnőttképzési intézmény akkreditációnkat is, amit 2014-ben a vonatkozó előírások szerinti felnőttképzési engedéllyel váltottunk fel. 2020. szeptembere óta pedig az új képzési rendszerben bejelentéshez és engedélyhez kötött képzéseket is folytathatunk.

A Magyar Könyvvizsgáló Kamara Oktatási Központ számokban

2.624
2023-ban szakmai képzéseinken részt vett
33.435
2023-ban továbbképzési és rendezvény résztvevő
11.906
2023-ban ügyvédi és jogtanácsosi továbbképzési résztvevő
550.000
képzéseinkben részvevők összlétszáma
5
Igazgatóság
36.059
2023-ban a képzési résztvevők összlétszáma

Célunk

Célunk, hogy a jogszabályi környezethez és partnereink igényeihez messzemenően igazodó szolgáltatásokkal segítsük hallgatóink szakmai fejlődését, így a foglalkoztatóik eredményes működését, amihez üzletviteli tanácsadási tevékenységünkkel a gyakorlatban is hozzájárulunk.

Budapesti központi irodánk mellett négy regionális igazgatóságunk (ezek Debrecenben, Szegeden, Szombathelyen és Veszprémben működnek) és a Kamara megyei szervezeteivel való együttműködésünk, illetve saját e-learning rendszerünk alkalmazása biztosítja tevékenységünk országos lefedettségét.

Távoktatási rendszerünk szolgáltatásait pedig immár mind az öt földrészről igénybe veszik.

Alapértékeink

A korrekt tájékoztatást és kapcsolattartást az egyik legfontosabb üzleti értéknek tartjuk. A továbbképzéseken, szakmai rendezvényeken résztvevőknek ezért is mindig megbízható és aktuális információt adunk. Gyakori, hogy az érintettek a szakhatóságok helyett is hozzánk fordulnak képzési kötelezettségeikkel és lehetőségeikkel kapcsolatos információért, mivel munkatársaink felkészültek az általunk gondozott képzések, továbbképzések jogi szabályozásának pontos és naprakész ismeretében.

Nevünkhöz méltóan oktatóink, előadóink magasan kvalifikált, a szakmai kultúra és tudásfejlesztés iránt elkötelezett gyakorló szakemberek. Az Oktatási Központ mellett működő Tudományos Tanács tesz szakmai javaslatokat a képzési kínálat kialakítására, annak tartalmára, illetve biztosítja a képzésekkel kapcsolatos minőségi kritériumoknak, elvárásoknak való megfelelést. A testület elnöke: Prof. Dr. Pál Tibor, tagjai: Dr. Habil. Hegedűs Mihály és Prof. Dr. Lentner Csaba, titkára: Dr. Nahalka Judit.

Jól képzett munkatársaink mindegyike többéves tapasztalattal rendelkezik a képzésfejlesztés, képzésszervezés területén, s kiemelkedően fontosnak tartja az ügyfelek szakszerű kiszolgálását. Bármikor fordulhatnak hozzájuk kéréseikkel problémáikkal, mindig igyekeznek megtalálni a legjobb megoldást.

Bemutatkozó videó

Tevékenység

Fő tevékenységünk a felnőttoktatás, a szakmai képzés. Oktatási Központunk fennállása óta több mint 500.000 fő vett részt különböző képzéseinken. Az egyes tevékenységi területek alábbi rövid ismertetésén túl az aktuálisan induló csoportjainkról honlapunkon tájékozódhatnak.

Az évente közel 4000 fő által látogatott tanfolyamainkat az ország egyes régióiban működő igazgatóságaink szervezik a feladatellátásba számos esetben bevonva a Magyar Könyvvizsgálói Kamara területi szervezeteit.

A szakhatóságok engedélye alapján és folyamatos ellenőrzésük mellett jelenleg 8 továbbképzési rendszerben szolgáltatunk kreditpontos továbbképzéseket úgy tantermi, mint távoktatási formában. 

Oktatási Központunk egyedi képzési igényekhez igazodó programok komplex előkészítésében és lebonyolításában is örömmel áll megbízói rendelkezésre.

Elektronikus és nyomtatott szakmai kiadványainkkal, szoftvereinkkel segítjük a szakemberek napi tevékenységét, a széles körű ismeretterjesztést.
/

Kínálatunkban a szakmai képzések közül elérhető

  • az okleveles könyvvizsgálói;
  • a könyvvizsgáló-asszisztens;
  • a vállalkozási mérlegképes könyvelői;
  • az IFRS mérlegképes könyvelői;
  • az államháztartási mérlegképes könyvelői;
  • az adótanácsadói;
  • az okleveles adószakértői;
  • a munkaerő-gazdálkodási és TB ügyintézői;
  • a bérügyviteli szakember
  • a falusi turizmus szolgáltató;
  • a webshop manager képzés.

Az egyéb képzések között évek óta indítunk gyakorlati számvitel képzést is.

Továbbképzési szakterületeink:

  • könyvvizsgálói továbbképzés (valamennyi, tehát a 7 minősítési szakterülethez kötődően);
  • könyvviteli szolgáltatást végzők (mérlegképes könyvelők) továbbképzése (valamennyi, tehát az 5 regisztrációs szakterülethez kötődően);
  • adótanácsadói továbbképzés; adószakértői továbbképzés; okleveles adószakértői továbbképzés;
  • közszolgálati tisztviselők továbbképzése;
  • ACCA-CPD továbbképzés;
  • ügyvédi, jogtanácsosi továbbképzés.

2022-ben a nyíltan meghirdetett továbbképzési programjainkon (kontaktórás és e-learning), illetve egyéb szakmai rendezvényeinken a résztvevők száma összességében 15 996 fő volt. A fentieken túl cégünk a Magyar Könyvvizsgálói Kamara által finanszírozott, saját tagjaik által külön térítés nélkül igénybe vehető távoktatási továbbképzési lehetőséget is biztosított, amivel az elmúlt évben 3 825 fő élt.

Ügyvédi és jogtanácsosi továbbképzésünkben az év folyamán 12 141 fő vett részt.

Az Oktatási Központnál 2021-ben továbbképzésben résztvevők összlétszáma így összesen 31 962 fő volt.

A továbbképzéseink résztvevői közül egyre többen választják a rugalmas, így a képzésben résztvevők időbeosztásához jól igazodó távoktatási képzési formát. Az elmúlt időszakban a járványhelyzet még inkább igazolta ennek a képzési módnak a létjogosultságát. A piacon a legszínesebb továbbképzési filmpalettával állunk rendelkezésre.

2022-ben a nyíltan meghirdetett, tehát bárki számára elérhető kínálatunkban 27 db előadást, a könyvvizsgálók távoktatási továbbképzési csomagjában 60 db tananyagot, míg az ügyvédi továbbképzési rendszerben 28 db továbbképzési filmet találtak az érdekeltek a kötelező kreditpontjaik összegyűjtése során. A tananyagok széles választéka mellett jól működő, telefonon és elektronikus úton elérhető ügyfélszolgálattal állunk a továbbképzésben résztvevők rendelkezésére.

Igény esetén felkészült képzésszervező és oktató csapatunk egy-egy szakterületre vagy komplex továbbképzésre vonatkozó képzési csomagot állít össze az érdeklődők számára és vállalja azok teljes körű lebonyolítását.

Elektronikus és nyomtatott szakmai kiadványainkkal, szoftvereinkkel segítjük a szakemberek napi tevékenységét, a széles körű ismeretterjesztést. 

Az "ELZA" Elektronikus Zárást támogató mérlegdokumentációs és adatelemző rendszer a beszámoló összeállítására, alátámasztásának dokumentálására, egyes adónemek számításának ellenőrzésére tartalmaz ajánlásokat, munkatáblákat.

A Metrum Referencia könyvvizsgáló program támogatja a könyvvizsgálatok hatékony elvégzését és dokumentálását. A program az informatikai előnyöket kihasználva lehetővé teszi a vizsgálat számszerű és szöveges dokumentumainak az előállítását, azok küldését és fogadását, valamint a mérleg és az eredménykimutatás sorait  követve a vizsgálat során keletkezett dokumentumok rendszerezését, tárolását.

Szakmai konferenciáinkkal, rendezvényeinkkel, amelyeknek egy része az igényekhez igazodva távoli eléréssel valósul meg, az aktuális jogszabályi környezetre, a változásokra reagálva támogatjuk a területen dolgozók ismereteinek karbantartását, a pénzügyi tudatosság fejlesztését.

Akik már minket választottak

Számos mikro-, kis- és középvállalkozás mellett az alábbi cégek, hivatalok tiszteltek meg bennünket a bizalmukkal.

  • Állami számvevőszék
  • B. Braun Avitum Zrt.
  • B. Braun Medical Kft.
  • B. Braun Trading Kft.
  • Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság
  • BKV Zrt.
  • Bonafarm Zrt.
  • Magyar Könyvvizsgálói Kamara
  • Magyar Lapterjesztő Zrt.
  • Magyar Nemzeti Bank
  • Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.
  • Magyar Tudományos Akadémia
  • Magyar Villamos Művek Zrt.
  • MÁV-HÉV Zrt.

Rólunk mondták

Dobai Hajnalka Csilla - Finacont Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
Számviteli és kontrolling menedzser
Tovább olvasom
Bezárom
Fejérné Koós Márta - "Nemzeti Sportközpontok Budapesti Olimpiai Központ"
Gazdasági Csoportvezető
Tovább olvasom
Bezárom
Gátfalviné Lipták Éva - Lapker Zrt.
Vevőcsoport-vezető
Tovább olvasom
Bezárom
Szepesi Bálint - Nalco Hungary Kft.
VAT Specialist
Tovább olvasom
Bezárom
dr. Németh Csaba - Dr. Németh Csaba Ügyvédi Iroda
Ügyvéd, Adótanácsadó
Tovább olvasom
Bezárom
Bálint Orsolya Ildikó - Leitner + Leitner Tax Kft.
Adótanácsadó asszisztens
Tovább olvasom
Bezárom
Köblösné Móré Krisztina
Középvezető
Tovább olvasom
Bezárom
Aczél Péter-BÁCSVÍZ Zrt., Kecskemét
gazdasági igazgató
Tovább olvasom
Bezárom
Kuhmann Tímea - Aegon Magyarország  Lakástakarékpénztár Zrt.
Számviteli rendért felelős vezető
Tovább olvasom
Bezárom
Czelnai Zsolt - NEMZETI MOBILFIZETÉSI ZRT.
Gazdasági igazgató
Tovább olvasom
Bezárom
Varga Ildikó - Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt.
Controlling vezető
Tovább olvasom
Bezárom
Sinkó Tamásné - Balassagyarmati Törvényszék
Könyvelő
Tovább olvasom
Bezárom
Szabóné Schulcz Éva - ZSÉ KFT.
Könyvelő
Tovább olvasom
Bezárom
Kiss Anita
számviteli szakreferens
Tovább olvasom
Bezárom
Egri József - OTP Bank Nyrt.
Központi Hitelengedélyező - senior manager
Tovább olvasom
Bezárom
Angyalné Mucsi Erika - Pillér Takarékszövetkezet
Hitelintézeti ügyintéző
Tovább olvasom
Bezárom
Kiss Andrea - NAV
Kiemelt főadóellenőr
Tovább olvasom
Bezárom
Kordásné Petrács Ágnes
-
Tovább olvasom
Bezárom
Benkóné Paulovics Anita
-
Tovább olvasom
Bezárom
Mezei Zoltán - CTP Hungary
Pénzügyi vezető
Tovább olvasom
Bezárom
Varga Edina - E2 Hungary Zrt.
Beszámolási szakértő
Kis Gyöngyi - Hansa-Kontakt Kft.
Számlázó
Tovább olvasom
Bezárom
Nagy Róbert
-
Mányi Zsuzsanna - MediaCom Magyarország Kft.
Controlling Manager
Tovább olvasom
Bezárom
Ferenc Erika - Danubius Zrt.
Számviteli ügyintéző
Tovább olvasom
Bezárom
Szabó Zoltánné - AnZo Szolgáltató Kft.
Könyvelő, Adótanácsadó
Tovább olvasom
Bezárom
Koncz Lászlóné - MNG Kft.
Főkönyvelő
Tovább olvasom
Bezárom
Vig Tünde - BFB Plus Kft
Gazdasági vezető
Tovább olvasom
Bezárom
Roszinszky Viktória - Graphisoft SE
Könyvelő 
Tovább olvasom
Bezárom
Németh Viktória 
-
Tovább olvasom
Bezárom
Béres-Prokopp Alíz
Egyéni vállalkozó
Tovább olvasom
Bezárom
Juhászné Kérdő Edina - Oktogon-Consulting Gazdasági Tanácsadó Kft.
Könyvelő / Ügyvezető
Tovább olvasom
Bezárom
Bak Dezső - Mazars Kft.
Senior Financial Specialist
Tovább olvasom
Bezárom
Pásztor Tamás - Roche SSC Budapest - Roche Services (Europe) Ltd.
Treasury and AR accountant
Tovább olvasom
Bezárom
Prokop Ildikó
-
Tovább olvasom
Bezárom
Egri Judit - AEGON Magyarország Pénztárszolgáltató Zrt.
Számviteli szakértő
Rácz Krisztina - IBV Hungária Kft.
Gazdasági cégvezető
Partnereink

Hírlevél feliratkozás

Ha szeretne naprakész szakmai cikkeket olvasni, információs videókat nézni, vagy tájékoztatást kapni képzéseinről, iratkozzon fel hírlevelünkre!