Távoktatási problémák orvoslása

Böngésző újraindítása:

Lépjen ki a Hallgatói Fiókjából, majd zárja be a böngészőt és indítsa újra.

Másik böngésző kiválasztása:

Lépjen ki a Hallgatói Fiókjából, majd zárja be a böngészőt. Indítson egy másik böngészőt: pl. Chrome 40.0-tól, Firefox 42.0-tól, Internet Explorer 11.0-tól, Opera 35.0-tól, Edge

Minőség váltása:

A távoktatási előadás ablakában lehetőségük van lejátszási minőséget választani. Az alapértelmezett 360p minőségű, de választható egy hasonló, 360p (2-es kiszolgáló), illetve egy jobb minőségű, HD 720p felbontás is.

Böngésző gyorsítótár törlése:

Lépjen ki a Hallgatói Fiókjából.

Általánosságban az legtöbb böngészőben a CTRL+SHIFT+DEL gombok együttes lenyomására elő lehet hívni egy olyan panelt, ahol lehetőség nyílik a gyorsítótárban szereplő adatok törlésére.
Itt érdemes CSAK a gyorsítótár jelölést meghagyni (a cookie-k és oldalelőzményeket nem javasoljuk), beállítani a törlendő időtartományt/időszakot „minden/mindenkori” állapotra és megnyomni a törlés gombot.

Chrome-ban:

  1. Nyissa meg a Chrome-ot számítógépén.
  2. Kattintson a jobb felső sarokban található Továbbiak lehetőségre.
  3. Kattintson a További eszközök > Böngészési adatok törlése lehetőségre. (Ctrl+Shift+Del gombok lenyomására is megjelenik)
  4. Válassza ki fent a kívánt időtartományt. A Mindenkori lehetőséget választva mindent törölhet.
  5. Jelölje be „A gyorsítótárban szereplő képek és fájlok” melletti négyzetet.
  6. Kattintson az Adatok törlése lehetőségre.

Firefoxban:

  1. Kattintson a menü gombra és válassza a Beállítások menüpontot.
  2. Válassza ki az Adatvédelem és biztonság panelt.
  3. A Sütik és oldaladatok részben kattintson a Adatok törlése… gombra.
  4. Kapcsolja ki a Sütik és oldaladatok beállítást.
  5. A Gyorsítótárazott webtartalom beállítás engedélyezésekor kattintson a Törlés gombra.
  6. Zárja be az about:preferences oldalt. Minden változtatás automatikusan mentésre kerül.

Internetkapcsolati probléma esetében:

WiFi kapcsolatnál az érdemes a HD 720p minőségről valamelyik 360p-s szerverre átváltani. Amennyiben ez sem kielégítő, célszerű lehet ethernet kábel használatával összekötni a használt eszközt a modemmel/routerrel.

Modem/router újraindítása is megoldást adhat.

Mobil eszköz esetében Chrome böngészőben a jobb felső sarokban a három egymás alatti pötty lehetőségre nyomva, az Asztali webhely jelölést be kell állítani, ezt követően lesz lehetőség az előadások elindítására.

Amennyiben a felsoroltak közül egyik sem ad megoldást a problémára, kérjük keresse kollégáinkat.