Bérügyviteli szakember képzés

A képzésre 2025. januártól lehet jelentkezni.

Szívesen sajátítana el hasznos ismereteket bérügyviteli területen, de gyakorlati tapasztalat hiányában a jelenlegi szabályozás alapján a munkaerő-gazdálkodási és társadalombiztosítási ügyintéző képzés szóba sem jöhet? Megoldásként egy tanúsítvánnyal záruló szakmai képzést, a Bérügyviteli szakember tanfolyamot ajánljuk figyelmébe, amely már érettségi bizonyítvánnyal is megkezdhető.

Miért válassza a bérügyviteli szakember képzést?

  • Biztos munkalehetőség: Bérügyviteli és TB munkatársra minden vállalkozásnak szüksége van. E területek nem szektor specifikusak, így széleskörűen alkalmazhatóak az ilyen végzettséggel rendelkező szakemberek.
  • Versenyképes fizetés: A bérszámfejtéssel és TB ügyintézéssel foglalkozó munkatársak felelősségteljes feladatokat látnak el, és általában a megbecsült pozíciókhoz magasabb bérezés is társul.
  • Emberi kapcsolatok: A munka során sokat kell kommunikálni a kollégákkal, ami lehetőséget teremt a szociális interakcióra, akár munkahelyi barátságok kialakítására.
  • Önállóság a munkavégzésben: A vállalkozások többségénél e területek szakemberei nagyobb önállóságot kapnak, és a jogszabályok megfelelő alkalmazásával közvetlenül is hozzájárulhatnak a szervezet sikeréhez.
  • A tudás hatalma: A megszerzett ismereteket saját karriere esetén is magabiztosan alkalmazhatja, kihasználva a jogszabályi lehetőségeket, akár alkalmazottként, akár vállalkozóként tevékenykedik.
photo

A képzés célja

Bérügyviteli területen dolgozó munkavállalók képzése annak érdekében, hogy a versenyszférában, bérügyviteli munkakörben dolgozók elsajátítsák a bérügyvitelhez szükséges kompetenciákat, továbbá szert tegyenek a bérügyviteli program gyakorlatias használatához szükséges know-how-ra.

A képzés célcsoportja

Bérügyviteli feladatokat végző, bérügyviteli szoftverrel dolgozó munkavállalók a versenyszférában.

A képzés során megszerezhető kompetenciák

A Munkavégzésre irányuló jogviszonyok elméleti ismeretei tananyagegység elsajátításával megszerezhető ismeretek, képességek:

  • A munkaviszony, a munkavégzésre irányuló polgári jogi jogviszonyok vonatkozó normái, beleértve a gazdasági társaságok tagjainak személyes közreműködésével összefüggő különleges, valamint a nyugdíjasokra vonatkozó speciális szabályok alkalmazását.
  • A munkaviszony és a munkavégzésre irányuló polgári jogi jogviszonyok közötti különbözőségek felismerése.
  • A különféle jogviszonyokra vonatkozó levonások, kifizetői kötelezettségek meghatározásához szükséges jogszabályi (Szja, Tbj, Szocho, Eho stb.) ismeretek alkalmazása.
  • A magánszemélyek Szja törvényben előírt, adóelőleg megállapításával kapcsolatos bérügyviteli szabályok, továbbá a Szocho és szakképzési hozzájárulás kedvezmények rendszere és összefüggései felismerése.
  • A titoktartási és adatvédelmi normák betartása.
  • Képesség az adatok, információk, részekre bontására, elemzésére, vizsgálatára, összehasonlítására, értékelésére.
  • Képesség a fontos és lényegtelen információk, adatok megkülönböztetésére, a hibák, ellentmondások és eltérések feltárására.

A Munkavégzésre irányuló jogviszonyok gyakorlati ismeretei tananyagegység elsajátításával megszerezhető ismeretek, képességek:

  • A bérügyviteli szoftver felépítése, működési logikája és funkciói értelmezése.
  • A bérügyviteli program használatára irányuló szabályzat tartalmának betartása.
  • A bérügyviteli program használata során alkalmazott munkajogi, adózási és társadalombiztosítási megoldások keresése, felismerése.
  • A programmal készíthető standard listák (béres listák, kilépő dokumentumok, munkaügyi listák, OEP listák, általános statisztika stb.) elkészítése.
  • Képes a szükséges beállításokat és mentéseket elvégezni, a jogosultságokat kezelni, a frissítéseket betölteni és a programszótárakat, valamint segédprogramokat használni.
  • Képes a bér- és munkaügyi feladatokat elvégezni (pl. személyi és munkaügyi adatokat, illetve jogviszony adatokat kezeli.)
  • A különféle jogviszonyok alapján kifizetendő jövedelmeket számfejti; bérleti díjat elszámol.
  • A juttatásokat, levonásokat, kedvezményeket meghatározza; főkönyvi feladást végez; átutal.
  • Az OEP ellátásokat teljesíti; elkészíti a bérügyvitellel kapcsolatos dokumentumokat és listákat.

A programba való bekapcsolódás feltételei

  • Iskolai végzettség: érettségi
  • Szakmai előképzettség: -
  • Szakmai gyakorlat területe és időtartama: -
  • Egyéb feltételek: -

Képzési idő: 60 óra - 3 hónap

A tananyagegység megnevezése Óraszám
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok elméleti ismeretei 40
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok gyakorlati ismeretei 20

Mérés

  • A tananyagegységek oktatásának zárásakor kerül sor a tanulási eredmények mérésére és értékelésére (minősítő mérés).
  1. Munkavégzésre irányuló jogviszonyok elméleti ismeretei
    Időtartama: 60 perc
    A mérés módszere: írásbeli (teszt, esszé, számítás)
  2. Munkavégzésre irányuló jogviszonyok gyakorlati ismeretei
    Időtartama: 60 perc
    A mérés módszere: projektfeladat (megadott dokumentumok alapján a képzésben résztvevő rögzít, kimutatásokat generál, bevallásokat készít korszerű IT környezetben)

A tananyagegységek tanulási eredményeinek értékelése

A tanulási eredmények mérése akkor eredményes, ha a tananyagegységek szakmai követelményeit a képzésben résztvevő külön-külön minimum 60%-os szinten teljesítette.

A tananyagegységek értékelése: MEGFELELT-NEM FELELT MEG

Felmentések: -

Megszerezhető tanúsítvány: Bérügyviteli szakember tanúsítvány