A Panaszrendszer.hu egy olyan online elérhető webalkalmazás, amelynek segítségével könnyen teljesítheti a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény által meghatározott foglalkoztatók számára előírt visszaélés-bejelentési rendszer létrehozásának kötelezettségét. A rendszer hatékonyan támogatja a visszaélés-bejelentésekkel összefüggő feladatok teljesítését azzal, hogy lehetővé teszi, hogy a foglalkoztató egy helyen fogadja és kezelje a visszaélés-bejelentéseket, elkészítse az eljáráshoz szükséges dokumentumokat és kommunikáljon a bejelentővel, illetve az eljárás szereplőivel.
A visszaélés-bejelentési rendszerben a foglalkoztatással, a foglalkoztató működésével összefüggő jogellenes vagy jogellenesnek feltételezett cselekmények, mulasztások, illetve egyéb visszaélések jelenthetők be. A Panasztörvény személyi hatálya a magyar vállalkozások jelentős részére kiterjed.
Munkáját cégére szabott, szerkeszthető iratmintákkal segítjük, és igény esetén a beérkezett bejelentés előzetes vizsgálatához és a kivizsgálásához szakértői támogatást is nyújtunk, amennyiben nem áll fenn a megbízóval pártatlanság, illetve összeférhetetlenség.
Díjcsomagjaink eltérőek egyéni vállalkozók és társas vállalkozások esetén. Szakértőink külön díjazás ellenében oktatással és szaktanácsadással segítik a teljesítendő feladatok végrehajtását és a bejelentések kivizsgálását.
A cég a felületünkön működő bejelentési rendszerének működtetésére kijelölt adminisztrátora a bejelentéshez kapcsolódó minden információt és feltöltött dokumentumot jól áttekinthetően, egy oldalon ér el, és arról pdf-ben összefoglalót is le tud tölteni. Lehetőség van a felületen a kivizsgálásba bevontak kommunikációjára, munkájuk koordinálására. Minden időrendben könnyen visszakövethető, s a rendszer figyelmezteti a fontos határidőkre is.
Ügyei intézéséhez korlátlan számú felhasználót hozzárendelhet, például bármely kollégájának, a cég HR-esének, jogászának vagy külső szakértőknek is küldhet meghívót, vagy amennyiben már regisztráltak, hozzáadhatja őket ügyeihez.
A külső csatornán (például telefonon, emailen, személyesen) érkező bejelentéseinek dokumentumait is feltöltheti online felületünkre, így az összes bejelentését egy helyen kezelheti. Az egyéb felületeken érkező bejelentések esetén is kérheti szakértőink bevonását a kivizsgálásba.
Milyen iratmintákat tartalmaz a Panaszrendszer.hu?
A visszaélés-bejelentési rendszer működési szabályzata
A rendszer egy űrlap kitöltését követően a felhasználóknak szabályzatmintát generál, a válaszadó által adott információk alapján, amely utána szabadon szerkeszthető, és letölthető.
Munkavállalói tájékoztató
Az űrlap kitöltését követően generált tájékoztató segítségével informálni tudja a panasz bejelentésre jogosultak körét, arról, hogy milyen módon tudnak anonim vagy nem anonim módon bejelentést tenni.
Az idegenajkú foglalkoztatottjaik bejelentéseinek a megfelelő kezelése érdekében a munkavállalói tájékoztató és a panaszbejelentési felületünk rövidesen angol nyelven is elérhetővé válik.
A bejelentés kezelés során alkalmazható dokumentumok sablonjai
Szerkeszthető dokumentumok, melyek támogatják az eljárásban a bejelentő tájékoztatását és az ügy kivizsgálását.
Minden, a cégéhez érkező bejelentésről emailes értesítést küld a rendszer. Belépés után láthatók a beérkezett bejelentés adatai.
Az ÁSZF-et ide kattintva tudja elolvasni.
A Panaszrendszer.hu, mint a panaszok kezelésére létrehozott webalkalmazás üzemeltetésére kötött szerződés nem minősül visszaélés-bejelentési rendszer működtetésére irányuló szerződésnek. A webalkalmazás keretében a bejelentőrendszer működtetésére kötelezett foglalkoztató számára az előfizetés keretében biztosított a bejelentések fogadásának „csatornája”, illetve az azzal kapcsolatos valamennyi adminisztrációs és iratkezelési kötelezettség teljesítésének egy felületen való kezelhetősége. A webalkalmazás üzemeltetése tekintetében nem merül fel összeférhetetlenség.
Az összeférhetetlenséget abban az esetben kell vizsgálni, ha az előfizető szeretné az MKVKOK-t, mint külső szervezetet a visszaélés-bejelentési rendszer működtetésével megbízni a Panasztörvény 19.§ (2) bekezdése alapján, vagy a kivizsgálásba közreműködőként bevonni a 22.§ (4) bekezdés alapján. Az összeférhetetlenség a panaszrendszer működtetésére kötelezett foglalkoztatót terheli. Összeférhetetlennek minősül az a külső szervezet, amellyel a kötelezett más megbízási jogviszonyban, munkaviszonyban, munkavégzési kötelezettséggel járó más jogviszonyban áll, vagy állt a visszaélés-bejelentési rendszer működtetésére irányuló megbízási szerződés megkötését megelőző 5 évben. Az MKVKOK belső-visszaélés bejelentési rendszer működtetésére irányuló megbízási szerződés megkötésének része az összeférhetetlenségre vonatkozó vizsgálat.