A jó vezető nagyon sokat javíthat a vállalkozás mindennemű helyzetén. A jó munkát magasabb bérrel, jutalommal, de sajátos juttatásokkal is lehet díjazni. A mindennapokban igen sokféle vezetői igény merül fel. Ezek egy része kielégíthető, más része nem. Minden a vállalkozás nagyságán, anyagi helyzetén, az adóterhelésen és a vezetői kívánalmakon múlik.
Az Európai Uniós tagállamok 2020-ban fogadták el az európai zöld megállapodást (European Green Deal), amelynek célja, hogy a tagállamok fenntarthatóbb működésre álljanak át, és 2050-re elérjék a klímaneutrális működést.
Az egyes adótörvények módosításáról szóló 2024. évi LV. törvény rendelkezései számon ponton módosították a kiskereskedelmi adó szabályait 2025. január 1-jei hatállyal. Az idei változások közül a legjelentősebb módosítás a platformüzemeltető adókötelezettségének bevezetése, amely révén tulajdonképpen megkettőződött a kiskereskedelmi adóalanyok köre. Az új adóalanyi körre – többek között – sajátos adóalap- és adómegállapítási szabályok vonatkoznak
2024. december 3-i Adóváltozások 2025-ben: Mire érdemes figyelni az új évben? című, az adócsomag legfontosabb változásait összefoglaló cikk röviden érintett néhány adóeljárási változást is. Jelen szakmai írásunkban bővebben foglalkozunk az új és módosuló rendelkezésekkel.
Ahogy a favágó legfontosabb szerszáma a fejsze, a fodrászé az olló, úgy a ma könyvelője már nem tud hatékonyan, jól dolgozni a szoftvere(i) nélkül. A szakmai kompetencia és az elektronikus ügyintézési elvárások teljesítéséhez a könyvelőprogram mellett több további szoftvert érdemes felsorakoztatni az eszköztárban. Ezek között ELZA egy olyan program, amely a beszámoló elkészítése mellett segít a könyvelési adatok ellenőrzésében és a zárlati dosszié összeállításában is.
Javában tart a könyvvizsgálati szezon, amikor minden szakember számára kritikus a hatékony időbeosztás és a precíz munkavégzés. A sikeres év végi audithoz elengedhetetlen egyrészt az átgondolt előkészítés, másrészt a feladatok, az audit eljárások hatékony elvégzése. Az előkészítés magába foglalja az ügyfelekkel való kapcsolatfelvételt, az időpontok egyeztetését, valamint a szakmai feladatok koordinálását. A hatékony munkavégzés kulcsa a megfelelő technológiai támogatásban rejlik, amellyel ez az intenzív időszak menedzselhető.