A PM tájékoztatása a hatósági nyilvántartás adataiban beálló változások bejelentéséről és az adószakemberek kötelező igazolványcseréjéről

2021. január 14.

Rövidesen megnyitjuk a 2021-es továbbképzési évünket, de addig is dolgozunk az elmúlt esztendő vonatkozásában a teljesítési jelentéseken. Ennek során gyakorta tapasztaljuk, hogy a kötelezetteknek a hatósági nyilvántartásokban szereplő adatai eltérnek az Oktatási Központunknál megadottaktól, mivel ilyen esetekben a kreditlejelentéseket nem fogadja be tőlünk azonnal a tevékenységi engedéllyel rendelkező szakemberek nyilvántartását vezető hatóság.

Felhívjuk ezért szíves figyelmüket, hogy a továbbképzési kötelezettségeik teljesítési adatainak megfelelő rögzíthetősége érdekében (is) jelentsék be a szakhatóságoknál (pl. PM, illetve a szakmai kamarák), ha a nyilvántartásban szereplő adataikban (pl. viselt név, vagy lakcím) változás állt be. Mindezekről további információkat a következő linkekre kattintva szerezhetnek »

https://penzugyiszakkepzes.kormany.hu/tajekoztatok  

https://penzugyiszakkepzes.kormany.hu/tajekoztatok-ado 

A Pénzügyminisztérium kérésére felhívjuk továbbá az érintettek figyelmét az adótanácsadók, adószakértők és okleveles adószakértők kötelező igazolványcseréjére, mivel a 2017. december 31-ig kiadott, „visszavonásig érvényes” jelzéssel ellátott igazolványok érvényessége 2020. december 31-én a jogszabály erejénél fogva megszűnt! Erre tekintettel azok az adószakemberek, akik a tavalyi évben nem kezdeményezték az igazolványuk cseréjét a Pénzügyminisztériumnál, 2021. január 1-jétől már nem rendelkeznek érvényes igazolvánnyal, s a tevékenységi jogosultságuk megtartása, az igazolványuk cseréje érdekében fel kell venniük a kapcsolatot a szaktárcával.